Vang vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Silke Driessen - WaarBenJij.nu Vang vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Silke Driessen - WaarBenJij.nu

Vang vieng

Door: Silke

Blijf op de hoogte en volg Silke

26 September 2016 | Laos, Vangviang

Hai hai

Met dit verslag sluit ik mijn eerste week af;)
Een week met ups en helaas veel downs. Maar ik denk dat het wel goed komt! Ik heb in ieders geval prachtige dingen gedaan deze week.

Donderdag zijn we naar een monnikendorpje gegaan in het bos waar we het mediteren mochten bijwonen. Wanneer je het dorpje binnen komt, straalt de eenvoud er vanaf. Kleine hutjes, veel dieren en overal hangen kleren op wasdraden etc. Behalve de tempel, die prachtig is en vol met gekleurde beelden. De oppermonnik heeft ons 3 soorten meditaties geleerd die alle monniken ook doen. Was nog best lastig eigelijk. Nou, op t laatst brook mej toch effe de klomp! Die monniken hè, hebben gewoon FACEBOOK! Hallo! Denk je dat ze de hele tijd alleen maar bidden en mediteren maar ze zijn dus heel betrokken met social media, haha! Ik ben zelfs bevriend met een monnik! Het was een leuke ervaring.
Vrijdag gingen we naar VAng vieng, een soort "feeststad" in Laos. We sliepen in een slaapzaal met knoepharde bedden en na een avondmaal (pizza, godzijdank) zijn we naar een bar gegaan. De lao mensen zijn eigelijk best slim, want wanneer je 2 dezelfde drankjes kocht met vodka kreeg je een gratis t shirt. Ik heb er een paar (wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik ze allemaal op heb gedronken, even ter info haha). Er waren heel veel Koreanen bleek achteraf maar ik heb eigelijk nog niet echt het verschil kunnen ontdekken tussen de Aziaten.
Zaterdag was een hele leuke dag. Onze dag bestond uit: ziplining (tussen de bergen door, zo geweldig!) en tuben (met een band over de rivier, lekker chillen) en we zijn in een grot geweest (lekker in het donker met een klein zaklampje de weg naar buiten proberen te vinden). Ja dit was echt een ervaring! (Zie foto's)
Om de zondag af te sluiten heb ik een yogaclass gevolgd in een fancy hotel. Het was bedoeld om tot rust te komen en te stoppen met denken. Maar ik kon er echt geen bal van. Ik was eigelijk alleen maar bezig om met volle fascinatie te kijken naar de instructrice hoe ze het ene been ergens heen zwiept en dan weer een andere onmenselijke positie aanneemt. Nee, niks voor mij. Maar alles kan geleerd worden natuurlijk.

Deze week begint het lesgeven. Ben heel erg benieuwd maar zal jullie op de hoogte houden en ik blijf volhouden natuurlijk;)
Xx


  • 26 September 2016 - 14:00

    Milou Peeters:

    Trots op oo Sil, ge kunt 't!

    Hiel veul kusjes

  • 26 September 2016 - 15:03

    Hariët Van Den Beuken:

    Wat leuk um allemoal te leze Silke! Al un week vurbeej......Geniet van alles wat op ow paad keumt, giet hielemoal good kome. Ik blief ow volge:) Succes meid!

  • 26 September 2016 - 16:36

    Marjan De Overbuurvrouw:

    Leuk om te lezen! Veel plezier daar en succes met wennen! Reken er maar op dat de tijd straks voorbij vliegt!

  • 26 September 2016 - 18:21

    Oma Enopa:

    silke we volgen je leuk wat je allemaal meemaakt
    geniet er maar van nu kun je het nog kusjes van ons

  • 26 September 2016 - 19:23

    Sjàk En Dian:

    Hielemoal geweldig wat geej doar allemoal zit en meimàkt, gef ow de tied um te wenne, en ok aan ut wenne um alliën op reis te ziên..geej kunt dat..weej zien gruts op ow!!

  • 26 September 2016 - 23:29

    Marion:

    Lieve silke. Nou jij hebt toch al het nodige gezien en mee gemaakt. Ennuh. ...wat kun jij li schrijven
    ik blijf jou ook volgen.x marion en hopelijk ben je een beetje gewend.

  • 27 September 2016 - 13:20

    Tante Door:

    Ik vont het leuk hoe je schreef dat dit een hele ervaring was en is.
    Ik hoop dat dit een mooie reis is en wordt.

    gr Tante Door

  • 27 September 2016 - 14:38

    Helmie Hutjens:

    Wat maak jij een hoop mee. Allemaal die cultuur verschillen, zo zie je maar dat het overal anders gaat.Een gedurfde reis, maar het gaat je lukken. Toy toy knap hoor. Groetjes Helmie

  • 27 September 2016 - 22:18

    Lia:

    Hoi Meisie. Wat al een leuke week . Echt ik en heel veel anderen zijn jaloers op jou. Kus kus. Lia

  • 28 September 2016 - 08:14

    Marian Martens:

    Ha Silke,
    Wat heb jij in een korte tijd al veel gezien en gedaan! Geweldig zeg. En daar mag je ook zelf echt trots op zijn!!! Lex vond het ziplling maar eng. De tempels vond hij mooier. Heel veel plezier, ook met lesgeven komende week. Groetjes, Marian, Johan, Wes, Cas en Lex.

  • 28 September 2016 - 22:46

    Truus Van Rens :

    Hartstikke schon um te kunnen volgen waat ge aalemaol meimaakt. Hiel veul plezeer. Truus, Chris

  • 30 September 2016 - 20:36

    Riet Cujpers :

    Hoi Silke!
    Wat ontzettend leuk om je verslagen te lezen.
    Natuurlijk zal het niet altijd meevallen om in een vreemd land te leven maar je doet het geweldig!
    Dikke knuffel van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silke

Ik ben Silke, 22 jaar en woon in Meterik. Op 17 september stap ik letterlijk over mijn eigen grenzen en vertrek ik naar Laos en Vietnam. In mijn eentje.. In Laos ga ik lesgeven aan basisschoolleerlingen en monniken. Vervolgens ga ik zelf op reis in het noorden van Laos en Vietnam. Als het je interessant lijkt om mij te volgen, kun je dit blog in de gaten houden:)

Actief sinds 12 Aug. 2016
Verslag gelezen: 784
Totaal aantal bezoekers 8605

Voorgaande reizen:

17 September 2016 - 04 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: