In d'n hemel, een na laatste reisverslag - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Silke Driessen - WaarBenJij.nu In d'n hemel, een na laatste reisverslag - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Silke Driessen - WaarBenJij.nu

In d'n hemel, een na laatste reisverslag

Door: Silke

Blijf op de hoogte en volg Silke

04 November 2016 | Vietnam, Hoi An

Hallo allemaal,

Bij deze mijn een na laatste reisverslag omdat (zoals vele al weten) ik volgende week al na huis kom. Het helemaal alleen reizen is niks voor mij, ik voel me er niet meer prettig bij. Maar desalniettemin heb ik de hoogtepunten van Vietnam nog kunnen zien. Over de afgelopen 2 weken met Joep zal ik in mijn laatste reisblog wat vertellen.

Maar op dit moment zijn Joep en ik al een paar daagjes in het plaatsje Hoi an. Dit stadje is voor mij de hemel, een paradijs, het walhalla van de kleren en gezelligheid. Mocht ik ooit het bizarre idee krijgen om in Vietnam te gaan wonen (waarschijnlijk niet maar je weet maar nooit he) dan ga ik hier wonen. Ik zal even vertellen. Je hebt hier dus allemaal "tailors": winkels die kleren VOOR JE MAKEN! En ik bedoel hiermee dus ook echt alles: voor mannen mooie pakken, jurken voor vrouwen, broeken, blouse en SCHOENEN. Ik ging dus gewoon een winkel binnen en dan word je neergezet, krijg je een kopje koffie en dan krijg je een iPad voor je neus met allemaal plaatjes van allerlei kledingstukken. Je kunt dan gewoon een model kiezen vanuit een plaatje, kiezen wat voor een kleur, soort stof (en geloof me, dit is kwaliteit stof) en dan meten ze je maten en een paar uur later is het klaar. Mijn mond viel letterlijk open. Ik dacht eerst dat het een grapje was maar toen ik voor eerst kwam passen merkte ik dat het echt goede kwaliteit is en ze maken het helemaal op maat. Als je dit in Nederland laat doen ben je zo een paar honderd euro meer kwijt.
Ik heb dan ook lekker geshopt en ben helemaal gelukkig.
En s avonds zijn de straatjes hier verlicht met lampionnen, wat er zo gezellig uit ziet!

Nou, over een kleine week ben ik thuis en jullie zien mijn laatste blog tegemoet!

  • 04 November 2016 - 15:15

    Marian Martens:

    Wow, op maat shoppen….. Dat heb ik nog niet meegemaakt maar klinkt goed!
    Mmmmm, het is dat Vietnam zo ver is :)
    Silke, het blijft kei knap en gaaf wat je allemaal in zo’n korte tijd hebt ondernomen en gezien!
    Dat heb je toch maar mooi ff gedaan! En Joep trouwens ook!!! Me dunkt. Is toch een hele onderneming.
    Geniet samen nog ff van de mooie, leuke en fijne dingen daar.
    En dan oost west thuis best :)
    Groetjes,
    Marian

  • 04 November 2016 - 20:59

    Lia:

    Silke dit klinkt erg gezellig. Dan ga je toch gewoon terug met mam en mij...Dan hoef je er niet meteen te gaan wonen.
    Maak er nog een leuke week van en tot snel.
    Liefst lia

  • 05 November 2016 - 01:24

    Gertie Driessen:

    He wereldreiziger,
    Grappig dat jij de tailors in Vietnam hebt ontdekt. Ik heb jaren geleden pak en jurkje laten maken in Bangkok. Kost inderdaad geen drol. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik thuis beide nauwelijks gedragen heb. Beniewd wat jij hebt laten fabrieken daarginder. Over kleren
    gesproken: ik heb ook nog een zak voor je staan. Meld me wel als je weer thuis bent. Geniet er nog van samen met Joep. Stoer die motors trouwens. Ben zelf destijds niet verder gekomen dan bij Jean achterop.
    See you en groetjes aan Joep
    Gertie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silke

Ik ben Silke, 22 jaar en woon in Meterik. Op 17 september stap ik letterlijk over mijn eigen grenzen en vertrek ik naar Laos en Vietnam. In mijn eentje.. In Laos ga ik lesgeven aan basisschoolleerlingen en monniken. Vervolgens ga ik zelf op reis in het noorden van Laos en Vietnam. Als het je interessant lijkt om mij te volgen, kun je dit blog in de gaten houden:)

Actief sinds 12 Aug. 2016
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 8599

Voorgaande reizen:

17 September 2016 - 04 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: