Bye bye Laos. Hello Vietnam - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Silke Driessen - WaarBenJij.nu Bye bye Laos. Hello Vietnam - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Silke Driessen - WaarBenJij.nu

Bye bye Laos. Hello Vietnam

Door: Silke

Blijf op de hoogte en volg Silke

24 Oktober 2016 | Laos, Luang Prabang

Aan alles komt een einde, zo ook mijn bezoek aan Laos. De afgelopen week ben ik helemaal alleen naar het noorden afgereisd om daar de laatste "steden" te bezoeken.

In het begin van de week heb ik "the Gibbon experience" gedaan in het een heeel klein dorpje in Laos. Dit is een Tour (2 dagen, 1 nacht) waarbij je met een klein gezelschap de bergen in trekt, klimt en ZIPLINED (voor degene die dit niet kennen: je hangt als het ware aan een touw en dan "vlieg" je van de ene naar de andere plaats). Ik mocht aansluiten bij 3 Spaanse meiden en zo zijn we met onze gids de jungle in getrokken. Het was zwaar, maar heel leuk. Eerst alleen maar klimmen en daarna vlogen we van berg naar berg. We hebben overnacht in een treehouse, wat hoog in de bomen was gemaakt. Eigelijk net zoals in Tarzan.
Geen apen gezien helaas maar natuurlijk wel andere lekkere beestjes zoals de miljoenen muggen en ratten enzo...heerlijk ja. En de muggen hebben me zeker ook niet met rust gelaten

Vervolgens ben ik op een slowboat van 2 dagen naar Luang Prabang gevaren. Gelukkig een erg leuk koppel ontmoet dus voelde ik me minder alleen:). De boot was een bijzondere ervaring want er zaten van die (sorry) typische Engelse jongeren op de boot die het al om 10 's ochtends op het zuipen zette. Het was net een film, ik heb me wel vermaakt.
Op vrijdag kwam ik aan in het prachtige Luang Prabang, een stad waar de Franse invloed erg zichtbaar is. Overal verkopen ze baguettes en het is echt een hele sfeervolle stad.
Ik heb hier met een meisje een scooter gehuurd en we zijn naar de watervallen gereden. Heel leuk.
Laos is een prachtig land, echt met vriendelijke mensen die toch in onze ogen nog heel primitief leven.

En op dit moment ben ik in Hanoi. Wachtend op Joep. Ik ben Heeeeel blij dat hij komt. Het alleen reizen valt me toch niet mee maar we gaan er in iedere geval een super leuke 10 dagen van maken:)



  • 24 Oktober 2016 - 16:53

    Hennie:

    Silke ga er samen met Joep van genieten!!

  • 24 Oktober 2016 - 17:03

    Annie:

    Silke, geniet er samen van!!

  • 24 Oktober 2016 - 17:26

    Lia:

    Hoi Silke . Joep in het vliegtuig .
    Jij er net uit? Doe maar ruig . Super wie doet je dit na . heel veel plezier samen. Xxx

  • 24 Oktober 2016 - 19:01

    Hariët Van Den Beuken:

    Sgon zeg, twie jeugdige oet de "Mieut" die ut same goon beleve! Silke en Joep un hiele fijne tied same! Groete van os.

  • 24 Oktober 2016 - 19:18

    Riet Cuijpers:

    Mooi geschreven Silke en nu fijn samen met
    Joep Vietnam verkennen.
    Geweldig,veel plezier!xxx

  • 24 Oktober 2016 - 19:29

    Raymond & Marièlle:

    Heel veel plezier samen. Geniet ervan.

  • 24 Oktober 2016 - 19:40

    Kevin:

    Gaaf Silke! Daat zipline zuut er hiel vet oet :)

  • 24 Oktober 2016 - 19:41

    Kevin:

    Gaaf Silke! Daat zipline zuut er echt vet oet :)

  • 24 Oktober 2016 - 22:49

    Petri Oet De Maelderse:

    Hoi Silke, ik zie dit voorbij komen en wil je even heel veel plezier wensen nog samen met Joep. Ik hoorde het van ôs Marion. Geniet er samen van. Groetjes, Petri

  • 26 Oktober 2016 - 16:57

    Opa En Oma:

    Silke en Joep
    leuk dat jullie nu samen kunnen genieten Joep heb je al kikkerbilletjes
    gegeten jullie zullen wel veel te vertellen hebben als jullie thuis zijn
    groetjes hoye wah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silke

Ik ben Silke, 22 jaar en woon in Meterik. Op 17 september stap ik letterlijk over mijn eigen grenzen en vertrek ik naar Laos en Vietnam. In mijn eentje.. In Laos ga ik lesgeven aan basisschoolleerlingen en monniken. Vervolgens ga ik zelf op reis in het noorden van Laos en Vietnam. Als het je interessant lijkt om mij te volgen, kun je dit blog in de gaten houden:)

Actief sinds 12 Aug. 2016
Verslag gelezen: 607
Totaal aantal bezoekers 8600

Voorgaande reizen:

17 September 2016 - 04 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: